Det har varit otroligt många som har sett framemot och se nya James Bond-filmen No Time To Die på bio och under själva premiärhelgen till den 3 oktober hade så många som 222.000 biljetter sålts här i Sverige.
När Filmstaden släppte de väldigt efterlängtade biobiljetterna till Daniel Craigs femte och sista film som agent 007 den 15 september gick det snabbt för de första dagarna av No Time To Die. Bara under första dagen sålde Filmstaden runt 17,700 biljetter och därmed innehar No TIme To Die rekordet för en James Bond films försäljning för biljettsläppets första dag.
Helena Eklund som jobbar som Commercial Director hos FIlmstaden säger följande kring biljettframgången:
Vi ser biljettförsäljningen till No Time To Die som den finaste bekräftelsen på att publiken har saknat att komma till oss på Filmstaden och att bioupplevelsen är något man längtat efter under alla dessa långa månader av restriktioner och hemmasittande.
Dagen innan själva biopremiären släppte svenska regeringen upp alla restriktioner för Corona pandemin och därmed blev den här nya Bond-filmen den absolut första filmen FIlmstaden visade den 30 september.