torsdag, september 19, 2024

No Time To Die (Bond 25)

United Artists kända logga snart tillbaka i Bond-filmerna igen

Snart är den välkända United Artists loggan tillbaka i James Bond-filmerna igen.

Skulle vara riktigt roligt om det verkligen komma och hända att vi alla James Bond fans får stifta bekantskap med United Artists välkända logga igen i James Bond-film.

Nu har Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) och Annapurna Pictures (Annapurna) har tillkännagivit planer på att utöka sitt samarbeta under företagets befintliga gemensamma insats, som kommer att märkas under parollen United Artists Releasing. För hundra år sedan (den 5 februari 1919) öppnade United Artists sina dörrar för första gången och fortsatte att bli en av de mest ikoniska filmstudiorna i historien. United Artists Releasing kommer att se ut för att fortsätta denna sägenomspunnen arv.

MGM och Annapurna har drivit ett amerikanskt teatralfördelningsbolag sedan december 2017. Byggandet av ett framgångsrikt första år solidariserar och bygger MGM och Annapurna deras företag när de går in i nästa fas i sin utveckling. Den nyskapade United Artists Releasing kommer att stärkas genom att distributionsteamet från Orion Pictures läggs till. Denna tillägg gör det möjligt för distributionsgrupperna att navigera under ett paraply för att förbättra filmstrategierna över tältpolefunktioner, lägre budgeterade genrefilmer och auteur-driven prisutdelning. United Artists Releasing har för avsikt att arbeta inte bara med MGM och Annapurna utan även med film från tredje part – erbjuder ett alternativt distributionsalternativ utanför studiosystemet.

Under de senaste tolv månaderna har gemensamma insats distribuerat åtta filmer från MGM och Annapurna, inklusive knockout hit Creed II, som var den högst upptagna live action Thanksgiving Opener någonsin, och den kritikerrosade Golden Globe-vinnande och Academy Award-nominerad Vice och om Beale Street kunde prata.

En kommentar från Jonathan Glickman president MGM Worldwide Motion Picture Group:

Vi är glada att utveckla vårt partnerskap och är hedrade att genomföra projekt enligt United Artists anmärkningsvärda arv etablerat under de senaste 100 åren. Mest speciellt är vi glada att välkomna Bond-franchisen hem till United Artists, med utgåvan av Bond 25 nästa år. United Artists varumärke är en naturlig passform, eftersom vårt joint venture grundades kring samma princip som namnet: för att hjälpa filmskapare att behålla finansiell och konstnärlig kontroll över marknadsföringen och distributionen av deras olika filmer. Vågens strategiska strategiska marknadsförings- och distributionsteam fortsätter att driva uppdraget som vi utökar partnerskapet.

Annapurnas grundare och koncernchef Megan Ellison var också givetvis glad över detta och berättade detta i en kommentar:

Jag kunde inte vara mer exalterad att ha möjlighet att expandera detta släppande företag under den ikoniska bannern som är United Artists. Annapurna grundades med en mycket liknande avsikt som den ursprungliga UA 1919 – för att skapa ett hem för artister och deras skapelser i hopp om att flytta vår kultur framåt. Med de stora företag som fortsätter att konsolidera anser jag att det är viktigt att ha ett oberoende alternativ att tillhandahålla en fristad där vi kan ge fram öppenhet, engagemang och rättvis behandling för alla filmer vi har och kommer att fortsätta att älska och service. Vårt team består av inte bara de mest begåvade cheferna i branschen utan också äkta filmälskare och att ta initiativet till MGM är lika spännande som det är lovande.

(Källa: MI6-hq.com)

Lämna ett svar